Proelium


 

 Umiejętności

Go down 
AutorWiadomość
Admin

Admin


Liczba postów : 245

Umiejętności Empty
PisanieTemat: Umiejętności   Umiejętności EmptyCzw Sie 17, 2017 11:44 pm

Umiejętności są wszelkiego rodzaju zdolności, które postać może opanować, czy to od innych osób napotkanych na swej drodze, jak i z innych źródeł. Posiadanie konkretnej umiejętności gwarantuje, że w danej dziedzinie postać radzi sobie świetnie, a błędy zdarzają się jej niezwykle rzadko i najczęściej z winy innych. Nie oznacza to bynajmniej, że posiadając chociażby „walkę wręcz” można pozwolić sobie na niedokładne opisanie swoich ruchów. Uogólnienia i skróty w przypadku braku wiedzy gracza są zrozumiałe, ale trzeba wtedy brać pod uwagę większe szanse na ewentualne niepowodzenie. Sprawność w konkretnych umiejętnościach zależy też od poziomu statystyk – osoba z dużym intelektem przygotuje lepszą truciznę, a postać z większym refleksem lepiej poradzi sobie biegając po dachach.


Spis:

  • Akrobatyka powietrzna
  • Aktorstwo
  • Architektura/Budownictwo
  • Artyleria
  • Badanie Proelium i Widzących
  • Botanika
  • Broń biała - która konkretnie
  • Broń dystansowa „tradycyjna” - łuki, proce czy oszczepy?
  • Broń palna - która konkretnie jest specjalnością
  • Chemia
  • Czytanie z ruchu ust
  • Etykieta
  • Fizyka
  • Geografia
  • Gimnastyka
  • Gra na instrumentach, śpiew
  • Górnictwo
  • Handel
  • Historia
  • Jeździectwo
  • Jubilerstwo, kowalstwo oraz płatnerstwo
  • Kaligrafia, kartografia
  • Krawiectwo
  • Kuglarstwo
  • Kulturoznawstwo
  • Kłamstwa i oszustwa
  • Malarstwo, rysunek i inne szeroko pojęte sztuki plastyczne
  • Maskowanie
  • Matematyka
  • Mechanika
  • Medycyna
  • Meteorologia
  • Mowa Widzących - dla ludzi i istot nie mających z nią normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
  • Mowa Emersów (angielski i rosyjski) - dla Widzących i istot nie mających z nią normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
  • Otwieranie zamków
  • Parkour
  • Pirotechnika, materiały wybuchowe
  • Poezja
  • Poliglotyzm
  • Polityka
  • Prawo
  • Programowanie (wraz z hakowaniem)
  • Prowadzenie pojazdów - ziemne, powietrzne, morskie?
  • Przetrwanie
  • Pływanie
  • Religioznawstwo
  • Retoryka, Targowanie się
  • Robotyka
  • Rolnictwo i Hodowla
  • Rusznikarstwo
  • Skradanie się, skrytobójstwo, szpiegostwo
  • Slang Dzieci Cienia - dla istot nie mających z nim normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
  • Strategia, taktyka
  • Taniec
  • Torturowanie
  • Tresura
  • Tropienie
  • Tworzenie, zakładanie (i demontowanie) pułapek
  • Walka w zwarciu - jaki styl?
  • Weterynaria
  • Wspinaczka
  • Zdolności kulinarne
  • Zielarstwo (sporządzanie trucizn i leków naturalnymi składnikami)


Jeśli gracz stworzy własną umiejętność, zostanie ona dodana do spisu.

Nauka umiejętności:

  • Każda postać na start wybiera ilość umiejętności zależną od jej rasy i intelektu. Później, przez rozwój intelektu może dobrać kolejne umiejętności.
  • Nauka nowych umiejętności możliwa jest tylko przy posiadaniu wolnego slotu.
  • W trakcie rozgrywki można nabyć nowe umiejętności poprzez:

    • Misje - od paru łatwych do dwóch średnich, gdzie postać ma styczność z daną umiejętnością.
    • Fabułę z osobą, która już posiada daną umiejętność i zechce się podzielić swoją wiedzą. Może być to jedna długa fabuła, albo też seria krótkich treningów - całość ocenia Administracja.
    • Samodzielnie poprzez szczegółowe i dobrze uzasadniony opisanie treningu danej umiejętności.
      Podpowiedź - pięć kilku zdaniowych postów nauki o np. anatomii człowieka to trochę za mało.



Uwagi:
- Posiadanie intelektu na poziomie E ogranicza liczbę posiadanych umiejętności do jednej.
- Bez umiejętności też mamy szansę wykonać daną akcję pozytywnie, ale zdarza się to raczej rzadko i to najczęściej szczęśliwym trafem.
Powrót do góry Go down
 
Umiejętności
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Proelium  :: Prolog :: Kompendium Wiedzy :: Mechanika Gry-
Skocz do: