Admin
Liczba postów : 245
| Temat: Umiejętności Czw Sie 17, 2017 11:44 pm | |
| Umiejętności są wszelkiego rodzaju zdolności, które postać może opanować, czy to od innych osób napotkanych na swej drodze, jak i z innych źródeł. Posiadanie konkretnej umiejętności gwarantuje, że w danej dziedzinie postać radzi sobie świetnie, a błędy zdarzają się jej niezwykle rzadko i najczęściej z winy innych. Nie oznacza to bynajmniej, że posiadając chociażby „walkę wręcz” można pozwolić sobie na niedokładne opisanie swoich ruchów. Uogólnienia i skróty w przypadku braku wiedzy gracza są zrozumiałe, ale trzeba wtedy brać pod uwagę większe szanse na ewentualne niepowodzenie. Sprawność w konkretnych umiejętnościach zależy też od poziomu statystyk – osoba z dużym intelektem przygotuje lepszą truciznę, a postać z większym refleksem lepiej poradzi sobie biegając po dachach. Spis:
- Akrobatyka powietrzna
- Aktorstwo
- Architektura/Budownictwo
- Artyleria
- Badanie Proelium i Widzących
- Botanika
- Broń biała - która konkretnie
- Broń dystansowa „tradycyjna” - łuki, proce czy oszczepy?
- Broń palna - która konkretnie jest specjalnością
- Chemia
- Czytanie z ruchu ust
- Etykieta
- Fizyka
- Geografia
- Gimnastyka
- Gra na instrumentach, śpiew
- Górnictwo
- Handel
- Historia
- Jeździectwo
- Jubilerstwo, kowalstwo oraz płatnerstwo
- Kaligrafia, kartografia
- Krawiectwo
- Kuglarstwo
- Kulturoznawstwo
- Kłamstwa i oszustwa
- Malarstwo, rysunek i inne szeroko pojęte sztuki plastyczne
- Maskowanie
- Matematyka
- Mechanika
- Medycyna
- Meteorologia
- Mowa Widzących - dla ludzi i istot nie mających z nią normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
- Mowa Emersów (angielski i rosyjski) - dla Widzących i istot nie mających z nią normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
- Otwieranie zamków
- Parkour
- Pirotechnika, materiały wybuchowe
- Poezja
- Poliglotyzm
- Polityka
- Prawo
- Programowanie (wraz z hakowaniem)
- Prowadzenie pojazdów - ziemne, powietrzne, morskie?
- Przetrwanie
- Pływanie
- Religioznawstwo
- Retoryka, Targowanie się
- Robotyka
- Rolnictwo i Hodowla
- Rusznikarstwo
- Skradanie się, skrytobójstwo, szpiegostwo
- Slang Dzieci Cienia - dla istot nie mających z nim normalnie styczności - konieczne wyjaśnienie znajomości
- Strategia, taktyka
- Taniec
- Torturowanie
- Tresura
- Tropienie
- Tworzenie, zakładanie (i demontowanie) pułapek
- Walka w zwarciu - jaki styl?
- Weterynaria
- Wspinaczka
- Zdolności kulinarne
- Zielarstwo (sporządzanie trucizn i leków naturalnymi składnikami)
Jeśli gracz stworzy własną umiejętność, zostanie ona dodana do spisu.Nauka umiejętności:
- Każda postać na start wybiera ilość umiejętności zależną od jej rasy i intelektu. Później, przez rozwój intelektu może dobrać kolejne umiejętności.
- Nauka nowych umiejętności możliwa jest tylko przy posiadaniu wolnego slotu.
- W trakcie rozgrywki można nabyć nowe umiejętności poprzez:
- Misje - od paru łatwych do dwóch średnich, gdzie postać ma styczność z daną umiejętnością.
- Fabułę z osobą, która już posiada daną umiejętność i zechce się podzielić swoją wiedzą. Może być to jedna długa fabuła, albo też seria krótkich treningów - całość ocenia Administracja.
- Samodzielnie poprzez szczegółowe i dobrze uzasadniony opisanie treningu danej umiejętności.
Podpowiedź - pięć kilku zdaniowych postów nauki o np. anatomii człowieka to trochę za mało.
Uwagi: - Posiadanie intelektu na poziomie E ogranicza liczbę posiadanych umiejętności do jednej. - Bez umiejętności też mamy szansę wykonać daną akcję pozytywnie, ale zdarza się to raczej rzadko i to najczęściej szczęśliwym trafem. | |
|