Fabuła Chodź opowiem ci bajeczkę. Przedstawiam wam autorski świat - w
XXIV wieku cywilizacja jaką znamy upadła, a resztki ludzkości wstąpiły pod sztandar Partii, by odzyskać należne Homo Sapiens Sapiens miejsce na Ziemi. Nie jest to już teren czekający cierpliwie na rekonkwistę; rozległe tereny zajmują istoty zwane
Widzącymi. Są to cztery rasy działające razem, by ochronić złoża Proelium - energii, której pragną ludzie. Władające ogniem Runy, szybujący w powietrzu Serafini, kryjące się pod wodą Syreny, oraz długowieczni Ziemiści współpracują w wierze, że zachowają świadectwo ich bogini matki, Gai. Konflikt między technologicznym społeczeństwem
Emersów, a kontrolującymi żywioły Widzącymi zdaje się być nieuchronny, ludzkie zasoby energetyczne kurczą się każdego dnia, a rosnąca populacja wymusza podbój nowych terenów. Szansą na pokój są
Szamani, wierzący, że wszystkie rasy mogą żyć ze sobą w zgodzie, czego sami są najlepszym przykładem. Ich pacyfistyczne marzenie może zostać bardzo łatwo zniszczone przez wysiłki kryjących się w katakumbach
Dzieci Cienia - zmartwychwstałych istot pragnących wojny totalnej, której ofiary zasilą ich szeregi.
W tych niespokojnych czasach rozpoczyna się rozgrywka, gdzie każda postać może mieć decydujący głos zdolny odmienić bieg historii.
Mechanika Sfałszowane kości? W zamyśle miała być prosta i przejrzysta, pozwalająca odnaleźć się bez problemu nowym graczom. Od urodzenia postać cieszy się wyróżniającym ją spośród tłumu
atutem. W trakcie rozgrywki postać może zdobyć
Punkty Doświadczenia, technologie, artefakty oraz bestie. PD służą do rozwijania
statystyk (siła, szybkość, wytrzymałość, percepcja, intelekt, moc). Każda z nich ma kilka poziomów, które realnie wpływają na możliwości postaci. Wyższy intelekt pozwala nauczyć się większej ilości
umiejętności, a Runa z rozwiniętą mocą zrobi z otoczenia piekło.
Technologie to przede wszystkim zabawki ludzi, zaczynając od broni palnych, przez drony i pancerze wspomagające, kończąc na pojazdach lądowych, morskich oraz powietrznych. Chodzą też słuchy o technologiach opartych na
Proelium. Na nim też oparte są najczęściej
artefakty wykorzystywane przez Widzących, ale też Szamanów, Dzieci Cienia i nielicznych ludzi.
Bestie to nie tylko potwory pragnące zabić śmiałków na
misjach, ale również istoty, które można oswoić. Z
chorobami nie ma tak dobrze i najlepiej jest ich unikać, albo jak najszybciej leczyć. Do tego każda z
ras (poza ludźmi) może władać
mocą. W przypadku Widzących jest to kontrola żywiołów, a istoty zmartwychwstałe (Mary, Nocnice, Biesy) cieszą się mocami psychicznymi, fizycznymi lub... Kierowaniem robakami żyjącymi w ich ciałach. Szamani mogą kontrolować rośliny, leczyć, albo przemienić swoje ciało, ulegając zezwierzęceniu. Trzeba też pamiętać, że każda rasa różni się od innych atutami i słabościami.
Kości (temat widoczny dla MG) są dodatkiem służącym do rozstrzygania kwestii spornych, ale progi powodzenia akcji nadal są uzależnione od mechaniki.
Inne przydatne linki:-
Mapy-
Wzór KP-
Transfery Postaci-
Własna Twórczość-
Stosunki między frakcjami-
ProeliumPierwsze kroki:1. Rejestracja na forum.
a) Wejście na Discorda - link znajduje się na stronie głównej forum.
2. Przeczytanie ze zrozumieniem regulaminów oraz tematów w kompendium.
3. Stworzenie Karty Postaci.
4. Wejście do fabuły, wyruszenie na misje czy czegokolwiek dusza zapragnie.
Proszę pamiętać, że administracja nie gryzie i postara się znaleźć czas dla każdego, kto potrzebuje ich uwagi.