Statystyki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


avatar


Liczba postów : 247
Zobacz profil autora

PisanieTemat: Statystyki   Czw Sie 17, 2017 11:42 pm


Siła odpowiada za to, jak duży ciężar postać może unieść, oraz z jaką mocą potrafi uderzyć. W połączeniu z wytrzymałością tworzy udźwig. Ciężar podany kursywą to masa, którą może maksymalnie podnieść postać.

  • E – Totalna ameba. Uderzenie siłą przypomina opadający na ziemię liść, a postać podnieść może co najwyżej własne ciało, a i to w lepsze dni. 10kg
  • D – Zwykły człowiek. Ot, poniesie czasem siatki z zakupami, pociągnie taczkę betonu. Uderzenie zaboli, a przy dobrej taktyce (i narzędziu) może połamać kości, czy nawet zabić. 70kg
  • C – Pudzian z gimnazjum. Regularna siłownia i noszenie zakupów wszystkim sąsiadkom z osiedla na raz skutkuje sporą krzepą zdolną wyeliminować przeciętnego przeciwnika jednym celnym ciosem. 150kg
  • B - Koksu. Wymienianie opon ciężarówki bez lewarka? Żaden problem. Wynoszenie śmieci? Najlepiej całym kontenerem. Uderzenie kogoś z małą wytrzymałością pośle biedaka do grobu. 500kg
  • A – Prawie Hulk. Dłonią z kamienia wodę wyciśnie. O mózgu z głowy złapanego nieszczęśnika nawet nie mówiąc.  1 000kg
  • S – Adamantium? Mi to wygląda na aluminium. Widzisz, jak łatwo się wygina? 5 000kg



Szybkość, czyli z jaką prędkością porusza się postać i nie chodzi tu tylko o bieganie, ale wszelkie czynności manualne. Wraz z percepcją tworzy refleks.

  • E – Leniwiec na środkach uspokajających. Poranna pobudka kończy się około południa. Sprint? Przecież równie dobrze można się na miejsce dowlec.
  • D – Zwykły człowiek. Czasem zdarza się mu potruchtać dla zdrowia, albo pędzić, by uratować życie z łap bestii.
  • C – Crossfit życiem! Osoba taka wie, jak biegać i na spokojnie potrafi przebiec półmaraton, o ile tylko wystarczy mu wytrzymałości. C < Olimpijczycy i najlepsi iluzjoniści
  • B – Forest Gump. Czy to sprint, czy biegi długodystansowe, postać nie ma sobie równych, o ile tylko wystarczy jej percepcji i wytrzymałości.  Grad ciosów w jej wykonaniu naprawdę jest gradem. B >>> Usain Bolt
  • A – Obieżyświat. Postacie z poziomu niżej muszą się wysilić, by nadążyć za tobą… A ty dopiero truchtasz.
  • S – Flash? Minąłeś tego gościa w czerwonym kilka razy, kiedy wyskoczyłeś rano po bułki.  



Wytrzymałość, czyli jak wiele ciosów potrafi przyjąć postać i ustać na nogach, czy też ile może przebiec bez zadyszki. Nie wpływa jednak na to, jak organizm radzi sobie z toksynami. W połączeniu z siłą tworzy udźwig.

  • E – Droga z kuchni do sypialni wymaga dwóch postojów. A mieszkasz w kawalerce.
  • D - Zwykły człowiek. A to zrobi kilka serii ćwiczeń, a to przebiegnie jakieś dwa kilometry bez problemu. W bójce odpadnie po jednym celnym ciosie.
  • C – Zahartowany. Przebiec półmaraton i nie padać ze zmęczenia? Da się. Dostać kilka razy w twarz i ruszyć z kontrą? Żaden problem.
  • B – Masochista. Gościom w bójce szybciej skończy się chęć do walki, niż postać na tym poziomie padnie nieprzytomna. Maraton na dobranoc to minimum, inaczej rozpiera cię energia. O ile starczy sił, to postać nie nosi babciom zakupów, tylko babcie z zakupami.
  • A – Skała. Uderzysz takiego, to połamiesz sobie rękę. Dźgniesz go nożem? No fajnie, ile wbiłeś? Pół centymetra? No to brawo. Takie istoty potrafią funkcjonować po kilka dni bez odpoczynku i jedzenia, by później jeden dzień funkcjonować normalnie i dalej trwać, gdy inni padną.
  • S – Matka nie kąpała cię w Styksie. Urodziła cię nad nim, a potem wyciągnęła za pępowinę na powierzchnię. Zmęczenie? Dobre sobie. Rany? Najsilniejsze ataki dadzą radę zrobić ci krzywdę… Może.



Percepcja, im wyższa, tym bardziej wyczulone są zmysły postaci. Dotyczy to głównie wzroku, węchu, oraz słuchu, pozostałe rozwijają się w mniejszym stopniu. Wraz z szybkością tworzy refleks.

  • E –Przepraszam, niedosłyszałem, czy może pani powtórzyć? Ach, miło usłyszeć komplementy od tak urodziwej damy. Ej, ty tam, odsuń się od tej latarni!
  • D - Zwykły człowiek. Widzi w dzień, w nocy już nie tak dobrze. Słyszy szept z bliska, hałas z daleka, a mocniejsze zapachy wyczuje bez problemów.
  • C – Obserwator. Dostrzega więcej szczegółów, jego słuch łatwiej wyłapuje poszczególne dźwięki, a powonienie i smak z miejsca kwalifikują go do degustatorów trunków i posiłków wszelakich.
  • B – Snajper używający szczerbinki zamiast lunety, szpieg z ulicy podsłuchujący rozmowę odbywającą się w pokoju obok. Po jednym kęsie można wymienić poszczególne składniki dania. Katar to błogosławieństwo – w końcu czuć trochę mniej.
  • A – Matt Murdock. Wiązanie komuś opaski na oczy, by utrudnić mu funkcjonowanie mija się z celem. Postać ma na tyle wyostrzony słuch, że potrafi usłyszeć bicie serca osoby stojącej obok - o ile się skupi. Pozostałe zmysły są adekwatnie rozwinięte.
  • S – Wielki Brat patrzy. Wzrok jastrzębia, echolokacja godna nietoperzy, węch psa tropiącego. Trzeba sporej wprawy, by zignorować hałas spowodowany pracą własnego organizmu, chociażby takie bicie serca. Strzelanie palcami to masochizm.



Intelekt to zdolność błyskawicznego łączenia faktów, nauki nowych umiejętności, czy po prostu statystyka odpowiadająca za bycie geniuszem. Każdy poziom powyżej D daje dwa dodatkowe sloty umiejętności.

  • E – Moja być. Moja nie być? Moja głodna. 1 umiejętność
  • D - Zwykły człowiek. Wyedukowany jako tako, czytać i pisać potrafi, z matematyką też sobie radzi, wiedzę ogólną najczęściej posiada. 3 umiejętności
  • C – Domorosły mędrzec. Taki to rozwiąże krzyżówkę, skończy studia online, poczyta encyklopedię przed snem, a rano wymieni skład chemiczny śniadania. 5 umiejętności
  • B – Profesor. Nie dość, że studia skończył, to jeszcze nie przez relegację.  Geniusz jednej dziedziny, choć równie dobrze może być człowiekiem renesansu. 7 umiejętności
  • A – Rick. Zostawić taką postać na chwilę z kilkoma odczynnikami, a stworzy lek na raka. Dodatkowa para rąk, czy trochę łusek tu i ówdzie to chyba nie taka straszna cena, ne? Postawić skrzynkę złomu, kilka baterii i proszę bardzo – macie swoje perpetum mobile. Dopóki nie wybuchnie. 9 umiejętności
  • S – Bóg, czy też bogowie, nie ma to znaczenia. Ty jesteś Alfą i Omegą, o ile tylko nie usmażysz sobie mózgu. 11 umiejętności



Moc - poziom jej kontroli określa czułość postaci na Proelium w przypadku Widzących, lub też zdolność używania Magii Krwi jako Dziecko Cienia. Choć wydaje się być niezwiązana z innymi statystkami, to intelekt i percepcja przydadzą się do analizowania sytuacji oraz dokładnej kontroli swojej mocy.

  • E – Spodziewaliście się tutaj zabawnego opisu? Nie ma. Jest za to zwykły człowiek, który nijak nie czuje mocy Proelium poza tą uwalnianą w reaktorach, a cięcie się zostanie uznane za próbę samobójczą.
  • D - Początkujący iluzjonista. Postać na tym poziomie potrafi w drobnym stopniu skorzystać ze swojej mocy, choć odpowiednio użyta może wyrządzić krzywdę istotom w otoczeniu.
  • C –  Adept. Potrafi utrzymać moc w ryzach oraz skutecznie za jej pomocą atakować i się bronić. Nie jest to jeszcze poziom robiący z jednostki oddział szturmowy, ale w pojedynku ze zwykłym człowiekiem zwycięstwo jest prawie pewne.
  • B – Wtajemniczony. Jest to solidny poziom, który często pomaga uratować swoje lub cudze cztery litery. Możliwości kontrolowania żywiołu rosną, Magia Krwi zyskuje na sile, a Zezwierzęcenie staje się bardziej widoczne.
  • A – Wybraniec. Jego moc jest na tyle silna lub uniwersalna, że sam świetnie sobie radzi w prawie każdej sytuacji. Każdy, kto miał okazję przekonać się o zdolnościach tej postaci woli nie ryzykować walki bez powodu.
  • S – Deus artifex. Istoty posługujące się mocą na tym poziomie nie mają prawie żadnych ograniczeń. Widzący wpływają na olbrzymie tereny, Dzieci Cienia stają się jednoosobowymi armiami, a Szamani w pełni jednoczą się ze swoimi Daimonami.


Zależności:

  • Szybkość może być maksymalnie o jeden poziom większa, od percepcji postaci. Większa różnica może skutkować różnego rodzaju nieprzyjemnościami, jak chociażby nadzianiem się na atak przeciwnika, którego postać nie zdołała zauważyć.
  • Szybkość może być maksymalnie o jeden poziom większa, od wytrzymałości postaci. Większa różnica skutkuje bardzo  szybkim męczeniem się przy wykorzystywaniu pełni swoich możliwości.
  • Siła może być maksymalnie o jeden poziom większa, od wytrzymałości postaci. Większa różnica może sprawić, że przy dźwiganiu ciężarów, czy walce w zwarciu postać uszkodzi własne ciało, np. zrywając mięsień.

Ograniczenia rasowe:

  • Ziemiści – wątłe ciała - Statystki fizyczne (szybkość, siła, wytrzymałość) na start E, rozwinięcie maksimum do C.
  • Serafini – roztrzepane lekkoduchy - Intelekt maksimum do C, ale poziom ten kosztuje dwa razy więcej, niż normalnie. Z racji budowy kości, ich ciała są lekkie i podatne na uszkodzenia, ale mięśnie wytrzymałe na wysiłek.
  • Ludzie – cogito ergo sum - Statystki poza intelektem do maksimum B (chyba, że wesprą się technologią lub artefaktem). Moc E za wyjątkiem Szamanów (różne wersje mocy-zezwierzęcenia D po dołączeniu) oraz...
  • Elektronów - moc D na start, ale jej używanie kosztuje życie.


Atuty rasowe:

  • Ludzie – cogito ergo sum - Dwie darmowe umiejętności na start.
  • Ziemiści – ulubieńcy Gai - Moc C na start.  
  • Serafini – jastrzębi wzrok - Percepcja C na start.
  • Syreny – opór wody - Siła C na start.
  • Nocnice – nocni łowcy- Szybkość C na start.
  • Mary – mortus ergo cogito - Intelekt C na start.



Uwaga:

  • Poziom S jest możliwy do osiągnięcia tylko przy spełnieniu dwóch warunków. Pierwszym jest posiadanie danej statystki na poziomie A, drugim zaś, aktywacja technologii, mocy lub artefaktu, który podniesie statystykę o poziom wyżej, ewentualnie posiadanie odpowiedniego atutu. Wzmocnienie ów jest tymczasowe, a po dezaktywacji trzeba zapłacić cenę. Najczęściej jest to zniszczenie przedmiotu, wypaczenie mocy, czy też uszkodzenie ciała lub umysłu postaci - każdorazowo akcje tego typu omawiane są z Administracją i to ona podaje koszta.
    Na przykład: Atut pozwalający mieć Moc na S bez wspomagania + wydatek 10 / 15PD (zależnie od progu II / III) pozwolą używać mocy S kosztem własnego ciała. Po powrocie do formy można używać Ski bez kolejnych wydatków PD, ale z dalszym obciążeniem ciała lub umysłu postaci.

  • Dla przeciwwagi - poziom E może być traktowany jako słabość postaci, ale równie dobrze może być stanem, w którym postać znajdzie się po przeżyciu wyjątkowo nieprzyjemnych zdarzeń (obrażenia z misji jak i walk z graczami). Wyjście z niego nie jest proste, ale możliwe. Odpowiednia pomoc medyczna, rehabilitacja, eksperymenty i tego typu akcje, oraz wydatek w PD. Koszt przejścia z E do D to kolejno 3 → 6 → 12 PD, w zależności od progu używanego przez postać.  



Iskra - Odpowiedzialna za ogarnianie MG, eventów, ogólnie rozgrywki związanej z fabułą i relacjami postaci.
Kamiru - Odpowiedzialny za ogarnianie WT i ogólnie części mechanicznej forum.

Powrót do góry Go down
 
Statystyki
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Statystyki Pokemonów
» 002. Statystyki i umiejętności
» Top postacie - najlepiej rozwinięte statystyki
» Statystyki, a natura pokemonów!

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Proelium  :: Prolog :: Kompendium Wiedzy :: Mechanika Gry-
Skocz do: