Punkty Doświadczenia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


avatar


Liczba postów : 285
Zobacz profil autora

PisanieTemat: Punkty Doświadczenia   Czw Sie 17, 2017 11:38 pm

Punkty Doświadczenia służą do rozwijania statystyk postaci. To dzięki nim można zwiększyć swoją szybkość, siłę, czy intelekt. Żadna postać nie jest zmuszona do ich wydawania, więc gra zwykłym człowiekiem jest jak najbardziej możliwa. Trzeba jednak pamiętać, że innych graczy nie musi interesować Second Life i z takich jednostek uczynić łatwe cele, których zabicie przyniesie kolejne punkty.
Na start każdy zaczyna ze statystkami na poziomie D, chyba, że wybrana rasa oraz jej zalety i słabości mówią inaczej.

I Próg




  • Koszt rozwoju konkretnej statystki od D do A wynosi 6 PD. Poziomy rozwija się kolejno, od E/D przez C, B po A!
  • Trzeba pamiętać o zależnościach między atrybutami, a także o ograniczeniach wynikających z rasy postaci.
  • Na start każdy otrzymuje sześć punktów (6 PD) do rozdania w sześć statystyk (siła, szybkość, wytrzymałość, percepcja, intelekt oraz moc).
  • Tabelka ta obowiązuje do progu 8 PD (sumę wszystkich posiadanych). Postać zaczyna z sześcioma punktami, zdobywa 2 PD (np. na misjach) - do tej pory obowiązuje ją I próg. Później, czyli powyżej ośmiu punktów rozwój opiera się na II progu.


II Próg


  • Koszt rozwoju konkretnej statystki od D do A wynosi 12 PD. Poziomy rozwija się kolejno, od E/D przez C, B po A!
  • Trzeba pamiętać o zależnościach między atrybutami, a także o ograniczeniach wynikających z rasy.
  • Tabelka ta obowiązuje do progu 20 PD. Później, czyli powyżej dwudziestu punktów rozwój opiera się na III progu.  


III Próg


  • Koszt rozwoju konkretnej statystki od D do A wynosi 24 PD. Poziomy rozwija się kolejno, od E/D przez C, B po A!
  • Trzeba pamiętać o zależnościach między atrybutami, a także o ograniczeniach wynikających z rasy.
  • Tabelka ta obowiązuje OD progu 20 PD do maksymalnego rozwinięcia statystyk.


Zdobywanie PD:

  • Wykonywanie misji.
  • Walki z innymi graczami i nie mowa tu o przyjacielskich sparingach, a pojedynkach na śmierć i życie. Zabicie innej postaci = 2 → 4 → 8 PD (zależnie od progu, na którym bazował przegrany). O ile walka nie zostanie uznana za podstawienie się.  
  • Długa i dobra gra fabularna jest doceniana i oceniana przez Administrację.


Niewykorzystane PD, a zmiana progu:

  • Załóżmy, że postać wydała sześć startowych punktów, zdobyła następne dwa, ale nie chciała ich wydawać. Łącznie ma osiem PD, od tego momentu wchodzi więc w cennik drugiej tabelki. Niewydane punkty podwajają wtedy swoją wartość, ale nie liczą się do sumy PD w podbijaniu progu. Zapisuje się je więc tak: X (suma PD) + Y (ilość zdublowanych punktów) np. 8 PD, w tym 2 PD niewydane  = 8 PD + 2 PD zdublowane.
  • 2 PD → 4 PD - ich rzeczywista wartość nie ulega zmianie, bo koszta rozwoju z progu na próg również ulegają zdublowaniu.
  • Gdyby jednak i tym razem zdarzyło się, że postać nie wykorzysta ów 4 PD, a przejdzie już do trzeciego progu - wtedy punkty ponownie ulegają podwojeniu.
  • 4 PD → 8 PD - ich rzeczywista wartość nie ulega zmianie, bo koszta rozwoju z progu na próg również ulegają zdublowaniu.


Uwaga: By ułatwić nowym graczom wejście do gry, co rok startowa ilość PD będzie rosła o jeden. W zależności od rozwoju fabuły forum ułatwienia mogą objąć też np. startowe technologie i artefakty.

  • 1 IX 2017r - oficjalne otwarcie forum - 6 PD na start.
  • 1 IX 2018r - 7 PD na start.


Ważne:
Cytat :
Dla przeciwwagi - poziom E może być traktowany jako słabość postaci, ale równie dobrze może być stanem, w którym znajdzie się postać po przeżyciu wyjątkowo nieprzyjemnych zdarzeń (obrażenia z misji jak i walk z graczami). Wyjście z niego nie jest proste, ale możliwe. Odpowiednia pomoc medyczna, rehabilitacja, eksperymenty i tego typu akcje, oraz wydatek w PD. Koszt przejścia z E do D to kolejno 3 → 6 → 12 PD, w zależności od progu używanego przez postać.  



Powrót do góry Go down
 
Punkty Doświadczenia
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Sponsoring i Punkty Popularności
» 005. Punkty rozgłosu

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Proelium  :: Prolog :: Kompendium Wiedzy :: Mechanika Gry-
Skocz do: