Proelium


 

 Punkty Doświadczenia

Go down 
AutorWiadomość
Admin

Admin


Liczba postów : 245

Punkty Doświadczenia Empty
PisanieTemat: Punkty Doświadczenia   Punkty Doświadczenia EmptyCzw Sie 17, 2017 11:38 pm

Punkty Doświadczenia służą do rozwijania statystyk postaci. To dzięki nim można zwiększyć swoją szybkość, siłę, czy intelekt. Żadna postać nie jest zmuszona do ich wydawania, więc gra zwykłym człowiekiem jest jak najbardziej możliwa.
Na start każdy zaczyna ze statystkami na poziomie D, chyba, że wybrana rasa oraz jej zalety i słabości mówią inaczej.

Rozwój Statystyk

Punkty Doświadczenia D0L4XwN



  • Poziomy rozwija się kolejno, od E/D przez C, B, A do S.
  • Trzeba pamiętać o zależnościach między atrybutami, a także o ograniczeniach i bonusach wynikających z rasy postaci.
  • Na start każdy otrzymuje osiemnaście punktów (18 PD) do rozdania w sześć statystyk (siła, szybkość, wytrzymałość, percepcja, intelekt oraz moc).


Zdobywanie PD

  • Wykonywanie misji.
  • Walki z innymi graczami i nie mowa tu o przyjacielskich sparingach, a poważnych pojedynkach. Pokonanie innej postaci (niekoniecznie jej zabicie) może przynieść od 2 do 8 PD w zależności od różnicy sił pomiędzy walczącymi. Za zabicie kogoś znacznie słabszego ciężko liczyć na fanfary i owacje. Walczący, którzy umawiali się co do przebiegu walki będą karani brakiem wynagrodzenia.  
  • Długa i dobra gra fabularna jest doceniana i oceniana przez Administrację.


Uwaga:

  • Poziom S
    - Aby go osiągnąć trzeba spełnić dwa warunki. Pierwszym jest rozwinięcie (wydanie 48 PD) danej statystki na poziom S, drugim zaś, przygotowanie ofiary zwanej też wspomagaczem.
    - Używanie tego poziomu bez wspomagacza wiąże się ze znacznym obciążeniem ciała lub umysłu, grożąc trwałym kalectwem tuż po zakończeniu swojego działania.
    - Jeśli więc nie chce się ucierpieć, warto mieć na podorędziu odpowiednią technologię, artefakt lub miksturę, która ułatwi organizmowi wzniesienie się na ten boski poziom.
    - Kwestia kosztu i czasu trwania poszczególnych "eSek" bez wspomagania jest omawiana z administracją.
    - Jeśli zaś postać przygotowała się należycie, poziom ten trwa tak naprawdę cały czas, o ile postać może i chce tak funkcjonować.
    - Wydatek w PD i wspomagacz są jednorazowe, przy czym środek wspomagający zostaje z nami na stałe. Jeśli posłużyliśmy się eliksirem, musimy go pić dalej. Jeśli to artefakt - nosimy go ze sobą. Jeśli zaś proteza technologiczna - staje się część naszego ciała.

    Przykład I:  Runa pragnie osiągnąć szybkość S, wydaje więc ciężko zarobione PD i nie przygotowuje wspomagacza. W efekcie tego po wszystkim jej ciało jest wykończone, wymaga opieki medycznej i długiej rehabilitacji by wrócić do dawnej sprawności.
    Przykład II: Ta sama Runa przed aktywacją szybkości S wypija eliksir wzmacniający jej ciało, w efekcie czego po wszystkim czuje się zmęczona, ale jej życiu i zdrowiu nie zagraża nic poważnego. Aby znowu używać tego poziomu musi ponownie wypić ten wywar.

  • Poziom E może być traktowany jako słabość postaci, ale równie dobrze może być stanem, w którym postać znajdzie się po przeżyciu wyjątkowo nieprzyjemnych zdarzeń (obrażenia z misji jak i walk z graczami). Wyjście z niego nie jest proste, ale możliwe. Odpowiednia pomoc medyczna, rehabilitacja, eksperymenty i tego typu akcje, oraz wydatek w PD. Koszt samodzielnego przejścia z poziomu E do D to wydatek 6 PD. W zależności od wielkości pomocy innych koszt ten może zmaleć nawet do 2 PD, a w wyjątkowych sytuacji (gdy trafimy na cudotwórcę) obędzie się bez niego. 

Powrót do góry Go down
 
Punkty Doświadczenia
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Proelium  :: Prolog :: Kompendium Wiedzy :: Mechanika Gry-
Skocz do: