Regulamin Walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


avatar


Liczba postów : 153
Zobacz profil autora

PisanieTemat: Regulamin Walk   Czw Sie 17, 2017 10:50 pm

Regulamin walk

Zabij lub zostań zabitym.


Podział walk:
1. Normalna walka między graczami, której podstawą nie jest zwykły trening lub zabawa, a właściwy cel np. zabójstwo, kradzież artefaktu, zdobycie planów technologii. Taki pojedynek odbywa się na normalnych zasadach opisanych w dalszej części regulaminu.
2. Walka z NPC, której zasady powinny być oparte na regulaminie, lecz mogą zachodzić pewne zmiany zależne od Mistrz Gry. Taka walka może, ale nie musi kierować się zasadami opisanymi poniżej.
3. Sparing, czyli walka między graczami, której podstawą jest trening, nauka lub zabawa. Taka walka może funkcjonować na zasadach ustalonych między dwójką graczy przed rozpoczęciem się pojedynku. Najczęściej takie walki odbywają się bez sędziego, który decyduje o sukcesach i porażkach. Sędzia może dać werdykt na prośbę graczy, gdy dochodzi do sytuacji niejasnej.


Zasady walki:
1. Każda normalna walka między graczami musi być sędziowana. Sędzią jest osoba, która ustala powodzenie lub niepowodzenie naszych akcji i aktualną sytuację na polu bitwy.
2. Sędzią może być każdy Mistrz Gry oraz osoby z Moderacji i Administracji. Za zgodą Administracji sędzią może zostać także zwykły gracz.
3. Walki na forum Proelium przebiegają według systemu turowego. Każda tura kończy się postem Sędziego, który podsumowuje wydarzenia i nakreśla nową sytuację na polu bitwy. Działa to w ten sposób: Post gracza nr 1, post gracza nr 2, post sędziego.
4. Sędzia ustala kolejność w walce, chyba że została ona ustalona przez graczy. Jeżeli kolejność została ustalona przez graczy, to powinni oni poinformować o tym sędziego.
5. W walce mogą występować ruchy ukryte, o których istnieniu może nie wiedzieć postać drugiego gracza. Aby uniknąć tzw. info od Boga lub inaczej - MetaGamingu, każdy ruch ukryty powinien być ukrywany odpowiednią komendą BBCode (hide) lub przesyłany w prywatnej wiadomości do sędziego pojedynku. Ruchem ukrytym może być przykładowo zastawienie pułapki czy schowanie ostrza do rękawa płaszczu.
6. Nie każdy ruch, który został ukryty jest rzeczywiście niewidoczny dla drugiej postaci. Sędzia po przeczytaniu ruchu ukrytego decyduje na podstawie sytuacji na polu bitwy o tym, czy druga postać mogła dostrzec go, czy też pozostał on niewidoczny.
7. W walkach obowiązuje zakaz edytowania postów przez graczy. Post może zostać edytowany, ale tylko, gdy zgodzi się na to drugi gracz oraz sędzia. Jeżeli post zostanie edytowany bez zgody, to będzie on uznany jako zupełny brak ruchu ze strony postaci. Sędzia może edytować swoje posty tylko wtedy, jeżeli kolejny gracz nie odpisał, a więc nie zaczęła się kolejna tura pojedynku. W razie pomyłek w werdykcie sędzia musi poinformować o tym graczy oraz Administrację, która decyduje o dalszych losach walki.
8. Uczestnicy walki mają 48 godzin na odpis. Czas ten może zostać wydłużony, jeżeli gracz zgłosił swoją nieobecność i podał konkretny jej powód w odpowiednim dziale. Brak odpisu przez 48 godzin zostaje uznany za brak ruchu postaci. Powtórzenie się tej sytuacji skutkuje przegraną, która niekiedy może oznaczać śmierć postaci.
9. Za koniec walki uznaje się moment, w którym jedna ze stron konfliktu nie jest zdolna do kontynuowania pojedynku. Efekt ten może być spowodowany brakiem przytomności, poważnymi obrażeniami, śmiercią lub innymi wydarzeniami.
10. Poddanie się może kończyć pojedynek, ale nie musi. Poddanie się jednej ze stron nie zakłada, że druga strona konfliktu również traci ochotę na walkę.
11. Każdy z graczy może się odwołać do Administracji lub Moderacji, jeżeli uzna, że werdykt sędziego jest błędny. Sędzia może również prosić Administrację lub Moderację o pomoc w podjęciu decyzji i ustaleniu werdyktu.


by Katia



Iskra - Odpowiedzialna za ogarnianie MG, eventów, ogólnie rozgrywki związanej z fabułą i relacjami postaci.


Kamiru - Odpowiedzialny za ogarnianie WT i ogólnie części mechanicznej forum.
Powrót do góry Go down
 
Regulamin Walk
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart
» Mechanika Walk
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart
» Recepcja
» Łowcy Wampirów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Proelium  :: Prolog :: Regulaminy-
Skocz do: